Szczecin. Informacje. Urząd Miasta Szczecin otrzymał Złote Godło Najwyższej Jakości QI 2011
14/10/2011Urząd Miasta Szczecin otrzymał Złote Godło Najwyższej Jakości QI 2011 w kategorii: System Zarządzania Najwyższej Jakości.
Program Najwyższa Jakość Quality International organizowany jest przez redakcję Forum Biznesu (dodatku Dziennika Gazety Prawnej). Patronat nad nim sprawują Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Klub Polskie Forum ISO 9000 oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Konkurs ma za zadanie wyłonienie i uhonorowanie podmiotów odznaczających się wysoką dbałością o jakość oferowanych produktów i usług. Skierowany jest do polskich instytucji, producentów i usługodawców, posiadających czytelną politykę jakości. Laureaci wyłaniani są w trzech kategoriach:
• produkt najwyższej jakości,
• usługi najwyższej jakości,
• zarządzanie najwyższej jakości.
Kapituła doceniła i nagrodziła szczeciński magistrat za starania związane z wdrażaniem, a także promowaniem idei jakości we wszystkich aspektach działalności. Złote Godło zostało wręczone podczas gali, która w tym roku odbyła się w Poznaniu.
Mieszkańcy na co dzień mogą przekonać się o jakości wykonywanych usług przez urząd miasta, między innymi załatwiając swoją sprawę w Biurze Obsługi Interesantów.
BOI z punktu widzenia szczecinian – to jedna z najważniejszych jednostek organizacyjnych Urzędu Miasta. To właśnie tu jest początek i koniec większości spraw załatwianych w szczecińskim magistracie.
Codziennie BOI obsługuje ok. 2 tysięcy interesantów. Liczba ta wzrasta, gdy przeprowadzane są akcje takie jak np. wymiana dowodów osobistych w 2007 r. czy „Wieczór w Urzędzie”.
W BOI można uzyskać informację, zostawić pismo, załatwić najbardziej popularne sprawy takie jak meldunki, dowody osobiste, prawa jazdy oraz rejestracja pojazdów. Biuro to również Centrum Obsługi Przedsiębiorców, gdzie załatwiane są sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także stanowiska zajmujące się innymi zagadnieniami, takimi jak m.in.: repatriacja Polaków z zagranicy, zgromadzenia i zbiórki publiczne, Biuro Rzeczy Znalezionych, rejestracja przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów i ośrodki szkolenia kierowców.
Od samego początku funkcjonowania misją Biura jest „świadczenie usług najwyższej jakości w przyjaznej atmosferze”. Aby utrzymać wysoki poziom obsługi Biuro nieustannie poszukuje i wprowadza nowe formy usług dla interesantów. Przez 13 lat uzbierało się tego wiele, a najważniejsze z nich to:
• uruchomienie bezpłatnej infolinii urzędu 0 800 300 300 – 2000 rok,
• wprowadzenie elektronicznego systemu zarządzającego ruchem interesantów – 2001 rok,
• wykorzystanie poczty internetowej do komunikacji z interesantami – 2002 rok,
• umożliwienie zarezerwowania wizyty w BOI – 2004 rok,
• interaktywne formularze – 2004 rok,
• serwis e-urząd – 2007 rok,
• uruchomienie pokoju zabaw dla dzieci – 2007 rok,
• przeniesienie Centrum Obsługi Przedsiębiorców do prawego skrzydła urzędu, czyli tam gdzie skupiona jest obsługa interesantów – 2009 rok,
• regularne przeprowadzanie akcji „Wieczór w Urzędzie” – 2009 rok,
• uruchomienie Punktu informacyjnego dla interesantów – 2010 rok,
• uruchomienie punktu kontaktowo-doradczego Euroregionu Pomerania dla obywateli Niemiec i Polski – od 2011 r.
źródło: Urząd Miasta Szczecin